Hogyan értem el a 99%-os elégedettséget az ügyfeleim körében?
9 ötlet, amit azonnal bevethetsz, a siker érdekében!

Kezdetekben nem tudatosan csináltam azt, amit csináltam amikor a vállalkozásomra került a sor. Mégis 99%-os pozitív visszajelzéssel zártam a tavalyi évet. Ösztönösen azt csináltam amit én is elvártam volna, ha takaritót hívok. Alaposan és a részletekre is odafigyelve végeztem a munkám. Mivel általában az anyukák ha felületesen is, de minden nap takarítanak, sokan ezért hívnak takarítót, hogy hetente legalább egyszer alaposan is ki legyen takarítva a lakás. Soha nem bagatellizáltam el a munkát. Századszorra is ugyanúgy csináltam meg, és nem számitott, hogy aznap már talán a hatodik ház éppen. Hogy mi a titka a 99%-os pozitív visszajelzésnek, és mit tanulhatsz belőle? Mutatom, hogy nekem mi működik.

rawpixel-777268-unsplash.jpg

Tehát egy lista amire mindig figyelj oda:

1. Légy megbízható es becsületes.

Megbízhatóságomról a legfrissebb sztori: az egyik takarítóm, aki az irodákat takarította elment. Mivel 2 és fél évig ez a hölgy takarított náluk és megbíztak benne a tulajdonos pánikba esett, hogy most ki fog nála takarítani.. Mivel a tulajdonos extra őrülten aggódik a biztonság miatt, így szóltam, hogy én fogom takarítani a lakását, ugyanúgy, mint 4 évig annak előtte. Amikor találkoztunk a minap, nyomatékosan jelezte a bizalmát felém, hozzátette, az sem érdekli, ha szabadságra megyek, akkor addig nem kell takarítás. Széles mosollyal váltunk el mely igazolta felém, hogy az a munkamorál, amit követek tökéletesen működik..

2. Minőséget adj ki a kezed közül. Ez a védjegyed.

Az első ügyfelem házát évekig én takarítottam. Aztán mikor bővült a cég, átadtam másnak. Más munkájával is meg volt elégedve, de amikor én ugrottam be a szabadságolás miatt, csak annyit küldött este egy üzenetben: "Timi, te takarítottad ma a házam ugye? A törölközők és a párnák ugyanúgy állnak, mint ahogy te szoktad." Aztán jeleztem, hogy visszatérek. Azt mondta, nem érdekli mikor és hánykor csak én jöjjek.

img_0194.JPG

3. Mindig hozd ugyanazt a minőséget.

Nálam van egy kialakult rendszer-folyamat, amit követek, ami mindent magában foglal. Így nem kell aggódnom, hogy valamit kihagyok. A rendszer segít abban, hogy minőségileg mindig ugyanazt tudjam hozni.

4. Soha ne vidd a magánéleted a munkába. Légy pozitív még ha nehezedre is esik néha.

Senkit nem érdekel a problémád, ha csak az illető nem a barátod. Ne terheld az embereket azzal, hogy ma éppen bal lábbal keltél fel. Ha beleviszed a munkádba, az a minőség rovására megy. Van benne tapasztalatom. Volt egy kolléga, aki folyamatosan azon zakatolt, hogy a pasija éppen megint nem dolgozik. Kértem, hogy hagyja otthon a problémát, mert romlott a teljesítése. Nem tudta elengedni, így odáig fajult a dolog, hogy életem leghosszabb panaszlevelét kaptam az ügyféltől. Nem is kell mondanom. Azonnal elbocsájtással járt a történet.

5. Mindig, minden körülmények között légy udvarias, akkor nincs támadási felület.

Mivel minden ügyfelemmel sms-ben tartom a kapcsolatot, többel is szinte baráti a viszonyom, de akkor is a megszólítás mindig „Dear…” Zárás „Thank you! Tímea” Mindig megköszönöm, még ha gyakorlatilag elküldött a fenébe, mondvacsinált problémákkal, amit persze tudok, hogy nem igaz. Általában az effajta üzenetekre az utolsó válaszom, egy olyan udvariasan felvilágosító és helyre rakó, melyet a végén megköszönnek.

6. Soha ne nyilváníts véleményt, csak ha kérdeznek, de akkor is vigyázz a megfogalmazásnál.

Soha nem tudhatjuk, ki kit ismerhet, egy elejtett szó, amit éppen kiemelnek a szövegkörnyezetedből, és áthelyezve a sajátjába nagy károkat okozhat. Gondolj mindig arra: Ahogy beszélsz másokról valakinek, annak az jön le, hogy róla is így beszélhetsz a háta mögött, és ez azonnal rontja a kialakított képet magadról. Nem beszélve, hogy ügyfeleket is azonnal veszíthetsz.

7. Ha bármi hibát vétesz, vállald a felelősséget minden körülmények között.

Az ember egyik legnagyobb erénye a szememben, ha vállalja a felelősséget, és beismeri mit is tett. Ez azt jelenti, bátor vagy és nem hárítod másra a megoldás terhét. Én is követtem el hibákat életem során, de mivel emberi lények vagyunk, így vétkezhetünk olykor vagy hozhatunk rossz döntéseket, de mivel képesek vagyunk a fejlődésre a folyamatos tanulásra, így ha beismered, a tetteidet az azt jelenti, hogy tudatában vagy és teszel érte, hogy a következő döntésed jobb legyen.  

8. Légy rugalmas az ügyfelekkel.

Ha az ügyfelek bármi kéréssel fordulnak feléd, soha ne mutass meglepődést vagy negatív hozzáállást. Ráérsz utána elgondolkodni a megoldás nehézségén. Tekints kihívásnak minden feladatot és építő tapasztalásnak. Nemet soha ne mondj, csak alapos megfontolás után, udvariasan add a tudtára, hogy az, amit kért, most jelenleg nem megoldható. Érezze az ügyfél, hogy foglalkoztál a kérésével, és fontos számodra a megoldás.

9. A titoktartás mindenek előtt.

Mivel beengednek a magánéletükbe, igy óhatatlanul is belelátsz a mindennapjaikba. Bármit látsz, hallasz, az maradjon titokban. Sok munkakörben a titoktartási szerződés alapfeltétel. Én soha nem írtam ilyesmit alá az ügyfelekkel, de ez nálam alap. Pedig hidd el, lenne miről mesélnem. Az, pedig ha kibeszéled az egyik ügyfeled a másiknak, a legnagyobb hibák egyike, amit elkövethetsz.

Van egy jó mondás a vélemeny nyilvánitásra:

„Figyeld meg hogyan beszélnek az emberek egymás háta mögött, mert úgy beszélnek rólad is ha nem vagy ott.”

Mindig arra gondolj mielőtt szólsz, az ügyfelek folyamatosan fürkésznek mit hogyan csinálsz, hogyan nyilvánulsz meg. Te vagy a saját védjegyed.